Malaysia Merdeka Ku

Malaysia Merdeka Ku

Thursday, July 23, 2009

new KING in the making


Pandai-pandai nak main wayang, lama disedari orang jua. Seperti Teoh, Tan datang ke pejabat SPRM dengan rela hati dan sendiri. Sebagai saksi, dia bukan diangkat SPRM dari rumah atau pejabat.

Dia sampai pada lebih kurang pukul 6 petang dan disoalsiasat selama 7 jam hingga pukul 1 pagi. Kemudian dia diberi izin untuk pulang. Yang jadi pelik, Tan tidak pulang tetapi berlegar-legar dalam pejabat SPRM.

Dia beritahu akhbar bahawa dia di soalsiasat hingga pukul 1 tengahhari keesokkan hari. Penipu cibai anak haram jual VCD hara. Dia tidak beritahu dia sudah habis sesi soalsiasat pertama pada pukul 1 pagi.

Kenapa dia tunggu di SPRM selama 10 jam dari pukul 1 pagi hingga 11 pagi? Kenapa dia tidak mahu balik? Jauh sangatkah Kajang dari Shah Alam?

Tan berlegar-legar dan tidor di SPRM hingga dipanggil untuk sesi soalsiasat kedua pada pukul 11 pagi hingga pukul 1 tengahhari.

Kita ingat balik bahawa Teoh disoalsiasat hingga pukul 3:45 pagi dan dibenarkan pulang. Dia tidak pulang dan menurut kenyataan Tan terjumpa pada pukul 6 pagi. Cibai anak haram ini sudah berbohong. Macam mana dia boleh kata terjumpa di pantry yang berdekatan dengan bilik air pada pukul 6 pagi?

Dia bukan jumnpa di pantry sekejap tetapi dia bersama Teoh sepanjang dari lebih kurang pukul 3:45 pagi hingga waktu dikatakan hilang. Mayat Teoh dijumpai pada pukul 1:30 tengahhari dan polis kata Teoh sudah mati dalam lebih kurang pukul 8-9 pagi.

Sepanjang maasa-masa ini, Tan cibai anak haram jual VCD haram ini bebas berada di premis SPRM. Tan adalah suspek dalam pembunuhan Teoh. Itu yang dia berlakun buat-buat marah pada SPRM, tak tahu cakap Melayu, tak mahu tandatangan keterangan, tak mahu datang balai, dan buat laporan polis ke atas SPRM. Macam Ronnie Liu dan Ean Yong, dia pun ikut panic.

No comments:

Post a Comment